Etiketler
YÜKSEK KARBONHİDRATLI DİYETLER VE BİBER HAPI:
Aşırı kilolular incelere kıyasla karbonhidrat yönünden zengin diyetlerden daha kötü sonuç alıyor gibi gözüküyor. Örneğin Hemşire Sağlığı Araştırmasında aşırı kilolu kadınlarda kolay sindirilen karbonhidratlardan çok fazla yemek en çok kalp krizi geçirme olasılığının artmasıyla ilişkilendi. Bunun ötesinde Meksika biberi kullanımı yapan kilolu kadınlarda bu riskin azaldığı tespit edildi. Ayrıca gönüllülerden yüksek karbonhidratlı, az yağlı diyet yapılması istenilen deneyler HDL ve trigliserid düzeylerinde kalp için zararlı değişiklikler ve elbette kan şekeri ve insülin düzeylerinde artışlarla sonuçlandı. Bu değişiklikler en çok aşırı kilolularda belirgindi.
Daha açık bir şekilde söylemek gerekirse, düşük yağlı, yüksek karbonhidratlı bir beslenme aşırı kilolu olan ve fiziksel olarak hareketli olmayan biri için en kötü beslenme stratejilerindendir. Sağlıklı Beslenme Piramidi daha az rafine karbonhidrat, daha fazla iyi yağ ve daha fazla tam tahıllardan elde edilen karbonhidrat içeren bir beslenme tarzı önermektedir. Kilolu olsanız da olmasanız da rafine tahıllardan tam tahıllara geçmek mikro besin alımını artıracağından sağlıklı olacaktır.
Karbonhidrat içeren bazı besinler kan şekerini birden fırlatır. Bazıları da şekerlerini daha yavaş salar, reklamlarını görmüş olabileceğiniz yavaş salınımlı soğuk algınlığı hapları gibi hareket ederler. Yakın sayılabilecek bir zaman önce genel kural şekerlerin kan şekerinde ve insülinde hızlı bir artışa yol açtığı, karmaşık karbonhidratların ise daha gecikmiş bir tepkiye neden olduğuydu. Ancak Toronto Üniversitesinden beslenme araştırmacısı David Jenkins ve meslektaşları, farklı karbonhidratların kan şekeri üzerindeki etkisini sistemli bir şekilde Biber Hapı ile kıyaslayıp test ederek bu geleneksel anlayışı baş aşağı etti.